Categorii
Sanatate Viral

Sanatate prin miscare

“Nimic nu epuizează și nu distruge o persoană, ca inactivitatea fizică prelungită. (Aristotel)”

De ce este necesar sa facem miscare?

Exercitiile fizice regulate, ajuta la prevenirea si deseori la tratarea multor boli. Ne confruntam deseori cu intrebarea “Pentru ce sa merg sa fac miscare, vor rade ceilalti de mine?”, sau Sunt prea in varsta pentru asa ceva, nu ma mai marit a doua oara”, desi in subconstientul nostru ne macinam ca vrem sa aratam cat mai bine si sa fim multumiti cand ne uitam in oglinda. Motivarea scade de la primul impuls, deoarece urmarim mereu un tipar.

Acesta este una dintre greselile pe care le facem unii dintre noi. Secretul unui stil de viata echilibrat este sa ne iubim si sa vrem sa fim sanatosi. Indiferent de stilul de viata pe care il ai, este indicat sa iti daci timp macar de 2 sau 3 ori pe saptamana pentru diferite activitati fizice, cum ar fi: o simpla plimbare prin parc, 20-30 minute de mers pe bicicleta, o ora de balaceala la piscina sau pur si simplu exercitii fizice intr-o sala de fitness.
Intensitatea activitatii fizice trebuie sa creasca treptat, astfel incat sa nu ne fortam organismul la un efort pentru care nu a fost pregatit. Cea mai buna motivatie pentru a incepe sa ne schimbam stilul de viata, este sa asociem activitatile fizice cu prietenii, animalul de companie, ca fiind ceva placut si nu facut din obligatie.

Beneficiile activitatilor fizice:

• imbunatateste starea de spirit si calitatea somnului;
• intareste sistemul muscular si scheletic;
• scade nivelul de cholesterol din sange;
• contribuie la reducerea grasimii in exces;
• imbunatateste sistemul cardio-respirator;
• creste capacitatea de munca si calitatea vietii;

Pentru a fi si mai atractiv intreg procesul si masurabil, poti sa iti construiesti un jurnal al activitatilor fizice, pe exemplul de mai jos.

Tipul de activitate:

• plimbare cu animalul de companie – 20 minute;
• curatarea zapezii – 20 minute;
• dans – 30 minute;
• jocuri cu copii in aer liber – 40 minute;
• gimnastica in fata televizorului – 20 minute;
• cumparaturi – 50 minute;
• deplasare de la si catre serviciu pe jos – 30 minute;
• sala de fitness – 60 minute;
• plimbari cu bicicleta – 30 minute;
Indiferent de activitatea pe care o practici, iti vei obisnui organismul sa se acomodeze cu mici eforturi zilnice pana vei prinde singur curajul spre o anumita activitate de o intensitate mai mare. Toti acesti mici pasi, te vor ajuta sa progresezi in acea schimbare a stilului de viata pe care vrei sa-l faci.
Incearca sa gandesti pozitiv si sa ii ajuti si pe cei din jurul tau sa practice cat mai multe exercitii fizice sau orice fel de activitate. Sanatatea fizica si psihica este foarte importanta, datorita exercitiilor fizice planificate, poti evita vizitele la medic pe termen indelungat.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *