Categorii
Featured

Cum sa fac un CV – Sfaturi și Tehnici pentru A Ieși în Evidență cu CV-ul

In acest mic ghid virtual echipa noastra te sfatuiteste cum sa faci un Cv de calitate. Curriculum vitae ( Cv) este o ” carte de vizita” pentru a atrage atentie si pentru a convinge interlocutorul nostru ca suntem chiar persoana pe care o cauta.

Inainte de a trimite Cv- ul tau este foarte important sa te documentezi in detaliu cu privire la compania care cauta personal sau la care vrei sa-ti depui candidatura.

Acceseaza site-ul web al companiei/ societatii/ firmei respective si citeste cu atentie cu ce se ocupa, ce sectoare opereaza in interiorul acesteia, ce oferte de munca sunt disponibile si pentru care profile.

Odata ce cunosti aceste informatii esti pe calea cea buna pentru a intelege cine e interlocutorul tau: este important sa stii cui te adresezi si fa acest lucru in mod adecvat si usor de inteles.

Scrisoarea de intentie/ prezentare este esentiala. Este vorba de un mesaj scris, scurt si concis, care precede curriculum-ul in sine, in care se explica, pe scurt, motivele pentru care doresti in mod special acel loc de munca si nu un altul.

Daca trimiti Cv-ul prin mail nu este oportun sa atasezi un ulterior document: este mai bine sa scrii scrisoarea direct in corpul mesajului mail si, deci, sa atasezi doar fisierul in format Pdf/ Word al Cv-ului.

echipa noastra iti te sfatuieste cum sa faci un curriculum vitae:

Un Cv de buna calitate are cateva reguli de compozitie. Claritate, ordine precizie si sinteza sunt esentiale, insa si forma conteaza foarte mult. Asadar regulile unui Cv sunt:

  • sa scrii la persoana intai, cu un limbaj simplu si direct;
  • imparte informatiile in sectiuni, subliniind, din cand in cand, subiectul discutat;
  • Cv-ul nu trebuie sa fie mai lung de doua pagini si trebuie folosit un caracter nu foarte mic: daca folosesti Arial trebuie sa fie mare de cel putin 10 ori Times de 12 cel putin;
  • enumera activitatile desfasurate incepand cu ultima pentru a ajunge la prima, in ordine de timp.

Atentie la greselile de ortografie!

Singura modalitate de a le evita este citirea si recitirea Cv-ului de mai multe ori la anumite intervale de timp, si, de asemenea, da-l si pritenilor si rudelor sa-l citeasca pentru evidentierea eventualelor greseli si inexactitati.

Echipa noastra te sfatuieste cum sa scrii un Cv in cativa pasi:

  1.  Fotografia ta si datele cu caracter personal ( nume, prenume, numar de telefon fix si mobil disponibil, posesor de carnet de conducere, statul civil);
  2. Studiile, indicand intotdeauna nota si anul de realizare a universitatii, nota de la bac ar trebui pusa doar in cazul in care este una foarte pozitiva;
  3. Cunostintele de limbi straine, indicand in mod clar nivelul;
  4. Competente de calculator, fara a exagera in detalii;
  5. Informatii utile precum hobby, activitati de voluntariat, alte activitati care se desfasoara;
  6. Diponibilitatea: indica daca esti diponibil sa lucrezi part-time, daca acepti contract pe termen determinat sau disponibilitatea de a fi transferat in strainatate;
  7. Experientele de munca, inclusiv stagiile.

Daca ai acumulat o vasta experienta de lucru in mai multe domenii este important sa le evidentiezi pe cele care satisfac cel mai bine locul de munca la care aspiri.

In acest caz este bine sa imparti Cv-ul in sectiuni sau zone tematice: prima dedicata competentelor dobandite ( in cateva randuri rezuma ce sti sa faci si in care domenii), a doua dedicata studiilor tale urmata de experintele specifice de formare, iar a treia parte este dedicata descrierii experientelor de lucru prezentate in ordine cronologica, incepand cu cea mai recenta, scriind intr-un singur paragraf:

  • intervalul de timp al experientei de lucru ( de la – panala);
  • numele companiei/ firmei/ societatii/ persoanei pentru care ai lucrat;
  • rolul pe care l-ai avut in cadrul companiei;
  • tipul de contract semnat cu angajatorul ( colaborare, stagiu, etc.).

Daca, in schimb, ai putina experienta de lucru incearca sa scoti in evidenta calitatile si abilitatile tale care se potrivesc cel mai bine profilului profesional cautat/ aspirat si arata ca esti dispus sa inveti. Indica, in mod adecvat, perioadele de formare/ staj, pe cele de studii si experientele scurte, dar semnificative.

De asemenea este bine ca in Cv-ul tau sa scrii si faptul ca esti inscris si participi intr-o retea sociala: acest lucru poate fi util pentru a oferi o imagine mai completa despre tine.

Deci atentie caci ce scri pe Facebook poate fi luat in considerare de cei care te selectioneaza pentru un job. Este, de asemenea, foarte util, in scopul de a cauta un loc de munca, sa fii inscris si pe LinkedIn.

Pasiuni si hobby- uri, raportate la nu mai mult de 5 randuri, sunt utile pentru a arata ca personalitatea ta se potriveste cu cultura companiei.

In cele din urma nu uita sa incluzi autorizatia de a poseda si folosi informatiile furnizate in scopuri de cercetare si selectie de personal conform legislatiei de confidentialitate ( ex.: Lege nr. 676 din 21/11/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal).

Cum sa fac o scrisoare de intentie

Te-ai hotarat sa te angajezi? Dupa ce ti-ai pregatit Cv-ul trebuie sa faci scrisoarea de intentie deoarece Cv-ul trebuie intotdeauna trimis ( atat prin email cat si prin posta) impreuna cu scrisoarea de intentie/ prezentare. Nu sti cum sa faci scrisoarea de prezentare si ce sa scrii in aceasta? echipa noastra iti vine in ajutor cu acest articol in care te sfatuieste cum sa faci o scrisoare de intentie si ce sa scrii in scrisoarea ta de prezentare.

Cum sa fac o scrisoare de intentie:

Scrisoarea de intentie trebuie sa fie scurta, politicoasa, clara si concisa ( nu trebuie sa fie mai lunga de o jumatate de pagina) si trebuie sa contina:

  • data si semnatura;
  • destinatarul, este mai bine daca sti numele managerului de personal, in caz contrar, te adresezi figurei de referiment ( Managerului de personal, responsabilului zonei de referinta, etc);
  • munca/ pozitia la care aspiri subliniind, in special, motivele;
  • abilitatile detinute, de exemplu: capacitatea de a lucra in echipa, leadership, abilitati organizatorice care se achizitioneaza prin sport sau prin roluri de conducere in cadrul organizatiilor, abilitatea de a fi independent, curios si usor de adaptat achizitionata prin experiente lungi sau originale in afara casei ori in strainatate;
  • daca aspiri sa lucrezi in sectorul tertiar, scrie si adresa profilului tau de pe LinkedIn;
  • autorizarea prelucrarii datelor cu caracter personal in conformitate cu legea.

Chiar si creativitatea poate iesi la suprafata din experientele de viata, insa atentie sa nu fi prea creativ ori original; poti fi astfel doar in cazul in care ai de-a face cu angajatori neconventionali cum ar fi cei din domeniul cartilor de benzi desenate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *